divendres, 15 de maig del 2009

Preparació per la presentació didàctica


Aquí us exposem el text que us heu de llegir per la propera sessió que farem sobre els recursos del mestre:



ELS RECURSOS DEL MESTRE

1. Relació a les competències del docent que es proposen a les Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents dels EUA:

- Com es pot aprendre a inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels nens i nenes emprant les TIC?

Els competents de l'educació volen arribar a aconseguir els següents punts amb els seus estudiants:

1. Fer-los competents per utilitzar les tecnologies de la informació.

2. Crear-los com a buscadors, analitzadors i avaluadors de la informació.

3. Que siguin solucionadors de problemes i que sàpiguen prendre decisions.

4. Seran uns usuaris creatius i eficaços de les eines de productivitat.

5. Comunicadors, col·laboradors, publicadors i productors.

6. Seran ciutadans informadors, responsables i capaços de contribuir en la societat.

Els docents necessiten estar preparats per formar als estudiants amb els avantatges que els aportin les TIC, ja siguin presencials o virtuals, devén de tenir persones que posseeixen les competències i els recursos necessaris en matèria de les TIC i que puguin ensenyar de manera eficaç les assignatures exigides, integrades al mateix temps en la seva ensenyança i habilitats d’aquestes.

D’aquesta manera es busca que els formadors de docents examinin aquest marc per a que puguin elaborar un nou material d’aprenentatge o revisar el que ja existeix amb la finalitat de recolzar un o més d’un.

Els docents desenvolupen les següents tasques:

1. Faciliten i inspiren l’aprenentatge i la creativitat dels estudiants.

2. Dissenyen i desenvolupen experiències d’aprenentatge i evolucionen en les pròpies de l’esfera Digital.

3. Moldegen el treball i l’aprenentatge característic de l’esfera digital.

4. Promouen i exemplifiquen la ciutadania digital i responsable.

5. Es comprometen amb el creixement professional i amb el lideratge.

2. Els tres nivells de competència segons les normes de l'Unesco:

2.1. Nocions bàsiques de tecnologia .

· Els mestres han de conèixer el funcionament bàsic dels aparells i dels programes, d’Internet d'un programa de presentació...

· Han de ser capaços d'utilitzar les noves tecnologies durant les activitats del grup-classe, amb petits grups i amb alumnes individualment.

· Els mestres han de posseir les competències i els coneixements tecnològics dels recursos de la web per a utilitzar la tecnologia i per a poder impartir les seves classes amb altres materials o amb metodologies/exercicis que no siguin els tradicionals.

2.2. Aprofundiment de coneixements.

· Els mestres han de tenir materials i instruments específics i han de ser capaços d'utilitzar-los amb flexibilitat en diferents situacions basades en problemes i projectes.

· Els mestres han de ser capaços d'utilitzar fonts de recursos per a fer que els estudiants col·laborin, que puguin accedir a la informació.

· Els mestres hauran de saber utilitzar les TIC per crear i supervisar els plans de projectes dels estudiants.

· Els mestres han de ser capaços de crear contextos d'aprenentatge flexibles en les aules. També han de poder-hi integrar les activitats centrades en l'alumne i aplicar la tecnologia de manera flexible, per crear una bona disposició per part dels alumnes.

· Els mestres han de poder crear projectes difícils, utilitzant xarxes per accedir a la informació, per aprofundir més en la seva formació professional.

2.3. Creació de coneixements.

· Els mestres han de saber utilitzar aquestes noves tecnologies per fomentar les competències dels estudiants aprofundir els coneixements, així com el seu aprenentatge permanent.

· Els mestres han de fer veure que poden ser líders alhora de formar als altres, han d'innovar.

· Els mestres han de tenir la capacitat necessària per aprendre contínuament i utilitzar les TIC amb vista d'augmentar el seu coneixement i els seus recursos alhora de fer classe.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada